Jump to content

krko

Uporabnik
  • Prispevkov

    27
  • Pridružen

  • Zadnji obisk

  • Days Won

    2

krko last won the day on februar 17 2020

krko had the most liked content!

Ugled v skupnosti

3 POVPREČNO

O krko

  • Rank
    Uporabnik

Nedavni obiskovalci profila

Blok z nedavni obiskovalci je onemogočen in ni prikazan drugim uporabnikom.

  1. Uf, pogledam doma, vendar mislim da so že šli.....
  2. Krivino sem dal kromirati, saj sem hotel kar se da veliko delov ohraniti original. Barval je nebi, saj se med delovanjem motorja segreje na kar visoko temperaturo, celo "lonec", ki je že kar oddaljen od cilindra in je barvan je po nekaj 100 km že načet, tako da barva odstopa. Bom moral popraviti, pa še en vem, ali bom dal speskati in kromirati ali pa še enkrat pobarvati z visokotemperaturno barvo. Ne vem koliko me je prišlo vse skupaj, čle bi se še enkrat odločil za obnovo mopeda, bi kromirati sigurno dal v Avstrijo, kjer menda naredijo bolj kvalitetno kot pri nas.
  3. Najprej, kar pogumno glede obnove. Blatnik ni nič grdo povit, je tak v originalu, vsaj kar se tiče tistega dela med vilicami. Glede vilic pa, morda res delujejo malo povito, če gledamo v smeri vožnje v desno. Kar se tiče bovdnov so bili v originalu sive barve, dobiš jih pri gospodu Vičiču iz Dilc pri Postojni.
  4. Kajlica je na mestu, magnet tudi. Sumim semeringe na motorni gredi, čeprav mi je malo čudno, da bi šli po manj kot 500 km....
  5. Motor je normalno deloval, potem pa kot bi mu hipno zmanjkalo goriva, ker sem se pač peljal in je bil motor v brzini. Kolesa so zablokirala sam za kako sekundo, potem pa je agregat spet začel delovati. Vžig je pravilno nastavljen. No bil je, premikal pa ga nisem, zato sklepam da je še vedno. Kaj drugega mi ne pride več na misel....
  6. Pozdravljeni, imam podoben problem. Sicer se gre za AON s 6V elektriko. Z mopedom sem se peljal približno 1 km na kavo, vse je delovalo normalno. Ko sem se hotel vrniti domov, je tudi normalno vžgal, potem pa je približno po 100 m crknil in ni in ni hotel več vžgati. Potem sem doma vse razstavil, tudi frgazar, ga temeljito opral, zložil nazaj in spet ne deluje. Iskra na svečki je, svečka tudi pride mokra, tako da bencin sigurno pride v cilinder. Skrbi me sicer malo barva iskre, ki je vijolična. Menjal sem tudi svečko, je isto. Original Bosna. Kaj bi bil vzrok, da motor še vedno ne vžge? Morda kondenzator? Pred tem sem z mopedom opravil vsaj 200 km skoraj brez problema. Problem je bil edino ta, da če sem ga dolgo držal na polnih obratih, da je potem kar ugasnil, kot da bi mu zmanjkalo goriva, kolesa pa so zablokirala. Ko sem spustil gas, je moped vžgal in še normalno naprej.
  7. Še ena obnova...... Vse skupaj se je začelo leta 2017, ko sem se spomnil, da doma v skednju leži moped, ki ga je vozil dedek. Najprej sem si ga hotel malo sfrizirati, a ko sem uvidel da je še stari tip, letnik 1971, sem se odločil, da ga bom obnovil, čeprav sem vedel da bo to v študentskih letih kar velik finančni zalogaj. Aprila 2017 sem se lotil razdiranja. Kaj kmalu sem uvidel, da kar nekaj delov manjka in da jih je nekaj kar slabih. Nisem se zavedal kakšen strošek me čaka. Po razdiranju sem se lotil zbiranja manjkajočih kosov, da bo šlo vse naenkrat na barvanje, kromiranje. Ko so bili vsi kosi na kupu sem jih odnesel na kromiranje v Galmo, kar pa je bilo barvanega pa na peskanje in potem na barvanje. Med iskanjem kosov sem se tudi pošteno namučil, recimo z zadnjim notranjim blatnikom, ki je bil gnil. Slučajno sem ga našel pri enem lokalcu, prav tako levi, preklopni pedal, ki sem ga v enem izmed oglasnikov dobil za pičlih 20 €. Sicer ni v top stanju, a deluje 😁 Pred peskanjem in barvanjem sem se lotil še notranje obnove rezervoarja, s pomočjo kristalne sode in elektrike, kasneje pa še s pomočjo reduktorja in odpadnih vijakov, matic, itd. Tako sem rezervoar vrtel v vsako po kake 3 h, na koncu sem ga splahnil s čistim bencinom, potem pa notri 3-krat nalil po cca 3 dcl barve in ga dobro pretresel, odvečno barvo pa zlil iz njega ven. Barva je Heliosova, mislim da Epolor. Morda komu pride prav. Ostale kose, kot so ležaji, semeringi in podoben "potrošni" material sem nabavljal sproti, kolikor je dopuščala študentska denarnica in čas. Med tednom namreč živim v Ljubljani, tako da sem imel bolj malo časa za obnovo, pa tudi druga, bolj pomembna, dela doma so me ovirala pri obnovi. Vijake sem nabavil v KAMM Šenčur, tako da so vsi še na navaden izvijač torej na tistega -. Doma sem po končani obnovi našel tudi še original orodje TANG, ključa 7-11, 10-13. En ključ TANG 7-11 sem zamenjal za original ključ za svečko, tako da sedaj moram dati še cinakti te ključe in jih vstaviti pod pokrov na rezervoarju. Sestavljanja pogonskega agregata se nisem lotil sam, saj so v njem še ležaji za sestavljanja (sicer samo na motorni gredi) in nisem imel ne znanja ne orodja, da bi pravilno sestavil vse skupaj, zato sem to prepustil mojstru, ki mi je tudi pohonal cilinder, preprešal in scentriral gred. Bat sem tudi uspel dobiti original Elko Koenig, sicer 38.5 mm. Ko so bili vsi kosi na kupu, barvani in kromirani, ter ves potrošni material, sem se lotil sestavljanja. Tudi tukaj me je pričakalo kar nekaj izzivov, katerih mislim, da sem se kar dobro rešil. Nekateri, katerih se spomnim so bili recimo, da plastična puša za vilice ni direktno pašala v grušt, tako da sem jih moral malo pobrusiti, električna napeljava ni bila dovolj dolga, tako da sem jo moral podaljšati, kromirano krmilo ni takoj dovolj dobro zagrabilo, da se nebi vrtelo, pri kromiranju v Galmi mi niso nanesli dovolj (ali pa sploh niso) bakra, tako da sem imel malo problemov s montažo nosilcev za ročke, itd. Skratka, motor je bil lani oktobra končan in je tudi vžgal, registriral pa sem ga komaj letos aprila. Začel sem z opravljanjem homologacije na LPP v Ljubljani, nato pa sem odšel na tehnične preglede, kjer sem dobil potrdilo, da je motor tehnično brezhiben, končalo pa se je z ugotovitvenim postopkom na upravni enoti. Tako je moped po kar nekaj letih stanja v skednju zopet postavljen na cesto. Z njim sem se tudi že udeležil Tomos Adria classic letos aprila v Kopru, od takrat pa je moped stal, sam je bilo nekaj narobe z elektriko. Čas mi ni dopuščal, tako da sem ga komaj sedaj popravil, da je spet na cesti. Motor sem hotel ohraniti kar se da enak original. Nekaj malenkosti sicer ni (recimo zadnje šalčke amortizerjev so inox), vendar nič kritičnega. O ceni obnove pa raje nebi..... 😎 Še nekaj slik (na slikah še ni registriran):
  8. Morda bo komu v pomoč. Ravno v petek sem registriral moped, ki ni imel papirjev. Postopek je naslednji, najprej morate narediti homologacijo, kar vas stane nekje 73 €. Jaz sem jo opravil na LPP Ljubljana (ne delajo je povsod, prej se je treba pozanimati). Da to opravite, morate doma na en list papirja napisati neko "soglasje", da ste lastnik mopeda. Po opravljeni homologaciji, dobite homologacijski kartonček, s katerim se odpravite na upravno enoto, kjer s dvema pričama opravite lastniški postopek. Stroška ne vem na pamet. Sledi opravljanje tehničnega pregleda (cca 18 €), potem pa klasično naprej registracija in zavarovanje (cca 35 €, po spominu). Tako se še vedno da registrirati motor, če ga seveda prej ni v registru.
  9. krko

    Obnova Tomos APN 4

    Živjo, ravno sem obnovil podoben moped. Glede barve, pogonski agregati so bili v originalu barvani. Sam sem dal kompleten moped prebarvati mojstru. Na aluminij je najprej nanesel nek primer, nato pa dvokomponentno barvo. Pri kvaliteti barve se ne splača šparat. RAL barve sem dal 9006.
  10. Pozabil napisati..... sme jo že dobil. Hvala vseeno. LP krko
  11. krko

    Originalno orodje Tomos

    Na vseh kompletih ali so bili kaksni tudi drugacni?
  12. Živjo, mi lahko kdo, ki ima originalen komplet orodja za APN4 oz Colibri AON, prosim slika, kakšni so ključi? Ali pa če kdo na pamet ve, kaj piše na njih. Doma imamo neke ključe, ki bi morda lahko bili iz original kompleta, vendar nisem prepričan.
  13. Živjo, mi lahko kdo, ki ima originalen komplet orodja za APN4 oz Colibri AON, prosim slika, kakšni so ključi? Ali pa če kdo na pamet ve, kaj piše na njih. Doma imamo neke ključe, ki bi morda lahko bili iz original kompleta, vendar nisem prepričan.
  14. krko

    Pristnost batov

    Bat je že zmonitran v mašini, tako da je težko sedaj pogledati. Verjetno bi se dalo s endoskopsko kamero...... mašine pa mislim, da nima smisla razdirati.
  15. krko

    Pristnost batov

    Pozdravljeni, Imam eno vprašanje in sicer če je bila embalaža Elko Koenig batov tako kot je na slikah? Na škatlici je tudi nalepka Originalni nadomestni deli Tomos, na kateri je številka 226330 Bat sem namreč kupil od možakarja, kateri je trdil, da je bat original, stari Elko, katere so vgrajevali v Tomosove mopede. Teli naj bi bili vgrajeni mislim da v 14M model. Koliko je resnice na tem?
×
×
  • Create New...