Jump to content

Big A

Uporabnik
  • Prispevkov

    102
  • Pridružen

  • Zadnji obisk

Ugled v skupnosti

2 POVPREČNO

O Big A

  • Rank
    Uporabnik
  • Rojstni dan 28. 04. 1951

Nedavni obiskovalci profila

Blok z nedavni obiskovalci je onemogočen in ni prikazan drugim uporabnikom.

  1. Big A

    15 slc ključavnica

    Tudi sam sem iskal ključavnico za 15 SLC http://starodobnik.net/portal/showthread.php?8436-Klju%C4%8Davnica-pri-15-SLC-1984 Iskal sem jo več kot pol leta. Potem pa mi jo je s ključem vred poklonil prijatelj, ki jo je imel na Tomos avtromatiku in popolnoma paše v 15 SLC. Do ključavnice avtomatika je veliko lažje priti kot do ključavnice 15 SLC. Vendar sem pri iskanju opazil, da velika večina nima ključev zanje. Problem je pogojno rešljiv, če imamo ključavničarja, ki zna po cilindru izdelati ključ. Vendar bo to lahko napravil le, če mu dostavimo samo cilinder brez dela vilic z ohišjem. Cilinder brez poškodb lahko odstranimo, če ohišje razrežemo s kotno brusilko. Na žalost. Včasih uspe napraviti ključ mojstru Beliču iz podhoda Ajdovščina v Ljubljani.
  2. Big A

    Tomos Puch MS50

    5008: moped je gotov in že kar nekaj časa vpisan v garažo.. Sedaj je vožen dve sezoni in z njim sem prevozil skoraj 7000 km. Imel sem le eno resno težavo in še to po lastni krivdi. Po nepotrebnem sem brkljal po mašini, pri ponovnem sestavljanju pa nepravilno namestil L obroček in ga nekoliko odlomil. Motor seveda potem ni več dobro vlekel in treba je bilo poskrbet za nadomestne dele. Sicer pa se zelo lepo pelje ... na krajše razdalje. Za daljše vožnje imam bolj konkreten motocikel, pa tudi za vsakodnevne opravke po novem več uporabljam pred kratkim obnovljenega 15 slc..
  3. Big A

    Tomos Puch MS50

    Hvala za pohvalo. Kromali so mi v Galmi iz Homca pri Radomljah http://www.galma.si/ Poliral sem delno sam, delno pa Fiki iz 'Kovinožljf d..', Ljubljana, Cesta Andreja Bitenca 140 http://www.bizi.si/KOVINOZLAJF-D-O-O/ lp Andrej
  4. Big A

    Tomos Puch MS50

    poslal sem ti na ZS.
  5. Objavljene slike požrtih svečic kažejo na pregrevanje zaradi siromašne mešanice (preveč zraka). Če to drži, ti bo utečen bat in cilinder le delno rešil problem. Poskrbi še, da bo motor dobil primerno mešanico z dovolj goriva. Daj večjo dizo. Preveri, če ti mogoče ne nagajajo smeti v gorivu. http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/books/xp01/prirucnik_tomos_mario.pdf tole je kar dober tekst o friziranju mopedov.. na več mestih je opisano, kako se izbere diza in nastavi igla v vplinjaču. lp
  6. Big A

    Pristnost batov

    GOL so Italijani http://www.pistonigol.com/ Imajo veliko ponudbo batov .. motorji, traktorji, skuterji, gokarti, quadi, dirke... Kolikor sem uspel najti na netu, so izdelani kvalitetno in robustno. Sem ga dal na MS50, vendar je 4000 km premalo za zanesljivo oceno.
  7. Big A

    Tomos Puch MS50

    Zasnova mopeda Puch MS50 je nastala leta 1952 - pred okroglo 60 leti. Konstruktorju, ing Martinu Kuttlerju, je uspelo izdelati moped, ki je imel le 39 kg 'suhe' mase. Zaslugo za majhno maso gre pripisati predvsem za tiste čase revolicionarnemu okvirju iz stisnjene pločevine, po katerem je moped dobil tudi ime (MS - Moped Schalenrahmen). V tovarni Puch so jih v letih 1954 do 1982 v praktično nespremenjeni obliki izdelali skoraj miljon. Licenčna proizvodnja Puch MS 50 se je v Tomosu pričela leta 1956 in je trajala okrog tri(?) leta. S ploščice na mopedu sem prepisal, da se je uradno imenoval 'Tomos Puch MS 50'. V arhivu vozil tovarne Tomos http://www.tomos.si/slo/o-tomosu/arhiv-vozil tip MS 50 sploh ni omenjen, čeprav je bil to prvi moped, ki je prišel s tekočega traku tovarne in prav vsi kasnejši mopedi so nastali na njegovi osnovi. Piše pa, da so od 1956 izdelovali mopede z oznakami VS 50, 50 K, 50 S. Prav tako se tam bere, da so leta 1958 pričeli z izdelavo mopedov pod komercialno oznako 'Colibri' (tip 01, 03, 03, 04..). V čem so se tipi natančno razlikovali in koliko so jih naredili, žal nisem našel nikjer. Iz glave vem, da so bili dvobrzinci, trobrzinci, da so imeli dekompreosr zgoraj, spodaj ali brez, da so imeli različno velika hladilna rebra, drugačne blatnike, drugačne zavorne bobne, drugačne gume, amortizerje, sedeže, rezervoarje, ščitnike, s pedali ali brez, nožno zavoro, ščitnik verige, predalčke na zadnjem blatniku, prednjo masko v enem kosu, drugačne barve, ročje na krmilu. Skoraj ni bilo kosa, ki ga ne bi predelali. Marsikatera sprememba je bila le brca v napačen grm – tako v funkcionalnem kot v estetskem pogledu. Seveda je to le moje osebno mnenje in ne velja za vse počez. Je pa dejstvo, da od leta 1956 do sedaj Tomos ni napravil lažjega mopeda od MS 50. Teža se je le povečevala kljub temu, da imajo novejši mopedi čedalje več plastike, kompozitov in lahkih kovin - noben ni lažji od 39 kg. MS 50 zanesljivo nikoli ni imel ščitnikov. To je bil dodatek na mopedih 'Colibri'. Bilo je več izvedb glede na ostale komponente mopeda (pedala, zavora, zaganjač itd.. lp Andrej
×
×
  • Create New...