Jump to content
  • Registracija

spletko

Uporabnik
  • Prispevkov

    39
  • Pridružen

  • Zadnji obisk

  • Days Won

    4

spletko last won the day on marec 4 2017

spletko had the most liked content!

Nedavni obiskovalci profila

Blok z nedavni obiskovalci je onemogočen in ni prikazan drugim uporabnikom.

spletko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Ugled v skupnosti

  1. Na današnji dan je bil v tovarni Ford zgrajen prvi model avtomobila T, znan tudi pod imenom Tin Lizzie(Pločevinasta Lizzie). Vozilo so proizvajali skoraj dvajset let, najbolj znano je po svoji široki dostopnosti. Razlog zanjo so bile relativno nizke cene vozil, ki jih je omogočil nov, inovativni način dela po sistemu tekočega traku. Vozilo je bilo zelo priljubljeno predvsem med ameriškim srednjim razredom in je veljalo za simbol ameriške modernizacije. Bilo je izredno prodajno uspešno, prodali so jih kar 16,5 milijonov. Henry Ford, industrialec, ustanovitelj tovarne Ford in nosilec 161 ameriških patentov je o vozilu Ford T zapisal naslednje: »Sestavil bom avtomobil za množice. Dovolj bo velik za družino, toda dovolj majhen, da ga bo lahko upravljal in vzdrževal posameznik. Izdelan bo iz najboljših materialov, s pomočjo najboljših delavcev, po najenostavnejšem načrtu, ki ga lahko predlaga sodobno načrtovanje. Toda na voljo bo tudi po tako nizki ceni, da ne bo nihče, ki zasluži dobro plačo, ne mogel imeti svojega – in z njim v krogu družine uživati blagoslova zadovoljnih uric v čudovitih Božjih kotičkih v naravi. Vozilo Ford T si lahko ogledate na stalni razstavi Tehniškega muzeja Slovenije z naslovom “Naš drag(!) avto”.
  2. Tomos je stalnica slovenske in nekdanje jugoslovanske tehnične kulture, male dvokolesnike iz Kopra pa je najti tudi širše v Evropi in celo čez Lužo! Ni torej presenetljivo, da so mopedi, ob katerih je odraščalo kar nekaj generacij tudi pogosta izbira projekta ljubiteljev starodobništva. Vse to priča o velikem številu, inžinirskem vizionarstvu in vzdržljivosti vozil iz Koprske tovarne. Pa ste vedeli, da je Tomos včasih pomagal pri mnogih domačih in gospodarskih opravilih, in celo tekmoval? Da so Tomose izdelovali tudi v Afriki in na Nizozemskem? Stevo Vujić je uredil čudovito butično zbirko, povezano s 60 leti Tomosove zgodovine, in ji v Kopru našel stalen dom.
  3. Ljudje smo takšni, da ko umre kdo pomemben, pa če smo ga imeli radi ali ne, začnemo razmišljati in razvijati teorije o tem kaj se je zgodilo. Z dejstvi in teorijami onkraj tistih uradno znanih pa se ustvarijo miti in urbane legende. Ko te enkrat nastanejo bodo le stežka kdaj zamrle. Želja po tem, da so naši junaki malce nadčloveški in nezmotljivi nas pripelje do tega, da najbolj enostavna in verjetna razlaga ni več zaželena, v množici razlag pa iščemo tisto, ki pogosto z realnimi dejstvi nima kaj dosti skupnega. Eden takšnih dogodkov se je zgodil 1. maja 1994. Po spletu nepredvidljivih okoliščin in nesrečnih slučajev je umrl eden izmed največjih voznikov svojega časa, Ayrton Senna. Takoj po njegovi nesreči so se začeli pojavljati glasovi bolj ali manj obveščenih posameznikov z morjem podatkov in izpovedi o tem, kaj se je tistega dne v Imoli resnično zgodilo. Pogosto se je omenjalo, da je bil Ayrton pod psihičnim pritiskom zaradi ljubezenskih težav in da ga je smrt Ronalda Ratzenbergerja izjemno prizadela, a bodimo iskreni, tako velik voznik, trikratni svetovni prvak, je imel močno in stabilno psiho. V nasprotnem primeru bi le stežka dosegel to kar je. Ko je spustil vizir je pustil težave za sabo. Smrt dirkaškega kolega pa čeprav se verjetno nista dobro poznala, je bila za Ayrtona prej motivacija za zmago, kakor “naznanitev zadnje ure”. Druga teorija od tistih bolj verjetnih pravi, da naj bi njegov Williams zadel drobec bolida udeleženega v nesreči pred tem, ki naj bi mu predrl pnevmatiko. To je seveda možno, toda zdi se malo verjetno, da dirkač kova Ayrton Senna tega ne bi občutil. Nesreča se je zgodila v obdobju takoj po ukinitvi aktivnega vzmetenja, podatki pa so bili v boksih takoj na razpolago. Morda bo kdo rekel, da želijo nekaj prikriti, toda zakaj bi kdo imel ta interes? To bi zgolj potrdilo nesrečo. Sledi pa največja izmed vseh teorij. Tista o varjenem volanskem drogu, ki naj bi bil pred dirko v boksih prilagojen Ayrtonovim zahtevam na način, ki se vsakomur, ki se vsaj malo spozna, zdi nenavaden amaterski in nevreden imena ekipe Formule ena. Nekaj kar bi težko videli tudi na kakšnih vaških dirkah s kosilnicami. Dejstvo je, da je bil drog po trku zlomljen, toda kdaj je popustil ne bomo nikoli zares izvedeli. Posnetki iz bolida so takšni, da lahko v njih vsakdo vidi kar želi. V trenutku ko pa bi dejansko lahko kaj razkrili, se posnetek ustavi. Velik proces v Italiji je temeljil na tej teoriji. Ekipo so spoznali za krivo, toda rok za izrek kazni je zastaral, odločilnih dokazov pa ni bilo. Kamera z bolida Ayrtona Senne; Imola 1994: V vsem tem morju teorij sem si dovolil dodati svojo. Takšno, ki govori o bolj enostavnih in verjetnih zadevah. Mislim, da se vsi strinjamo, da je bil Ayrton Senna trmast voznik, ki mu vožnja na meji sposobnosti vozila, pa tudi čez njo ni bila tuja. Njegov dirkaški stil je bil nervozen, zmeraj na meji oprijema vozila, toda bil je del njega, njegove veličine. Po drugi strani je imel Williams FW 16 majhno hibo. Izhajal je iz FW 15C le, da je bil brez aktivnega vzmetenja. Tako Patrick Head kot Adrian Newey sta priznala, da je imel bolid izjemno ozko okno sprejemljivih nastavitev in je bil zelo občutljiv na skoke na progi, hkrati pa je nepredvideno zamenjal tendenco bolida iz understeer na oversteer. Velja tudi poudariti, da je imel FW 16 servo volan, kar je bila takrat novost. Šele s popolnoma novo različico FW16B so te pomanjkljivosti omilili, tako da so tistega leta vseeno osvojili konstruktorski naslov. Za konec pa bi rad še citiral tistega, ki je bil Ayrtonu najbližje in je verjetno od vseh o zadevi še najbolje vedel. “Ayrton Senna je bil le človek, ne božanstvo, kot ga še danes smatrajo nekateri.” Ljudje se zmotimo in Damon Hill, tisti, ki je vozil enak bolid je nesrečo pripisal vozniški napaki, ne kakšni čudni zaroti. Morda je bila Brazilčeva napaka v kombinaciji z nepredvidljivim obnašanjem bolida vzrok za tragedijo. Situacija pa je bila takšna, da je niti veliki Ayrton Senna ni znal rešiti. Simon Jazbec - Vir: Portal F1
  4. Od 1. maja bo tudi za mopede obvezna registracija in zavarovanje. Vse skupaj bo stalo zagotovo preko 50 evrov, za stare "klasike" ali vozila iz tujine pa boste morali skupno odšteti tudi preko 150 evrov. Čez slaba dva meseca bo v skladu z zakonom o motornih vozilih obvezna tudi registracija mopedov, ki ne dosegajo 25 kilometrov na uro. Na ministrstvu za infrastrukturo, ki je za vozila že določilo tablico z rdečimi črkami in številkami, so za Žurnal24 pojasnili, da bodo lastniki za stroške novih registrskih tablic odšteli 7.69 evra, za tehnični pregled mopeda pa 17.65 evra. Za vse obveznosti boste imeli manj kot mesec časa Ministrstvo pa je v skladu s pravilnikom o registraciji motornih vozil določilo, da bo mopede mogoče registrirati že od 6. aprila 2017. Tako boste imeli pred presečnim datumom manj kot en mesec, da opravite vse potrebno. Bodo policisti opravljali nadzor že prvi dan? "Policisti bomo svoje delo prilagodili situaciji. Od Ministrstva za infrastrukturo bomo pridobili informacijo o tem, kako bo potekala registracija mopedov in na tej podlagi načrtovali naše aktivnosti," je na naša vprašanja pojasnil predstavnik Generalne policijske uprave Drago Menegalija. Kako visoko bo zavarovanje avtomobilske odgovornosti? Poleg tehničnega pregleda in tablice bodo morali vozniki mopede po novem tudi zavarovati. Na ministrstvu za infrastrukturo ocenjujejo, da bi to lahko znašalo okoli 35 evrov, a stroški zavarovanja, o katerih odločajo zavarovalnice same, bi znali biti še bistveno višji. Na vprašanja o višini stroškov, ki smo jih naslovili na tri največje slovenske zavarovalnice, ki nudijo avtomobilska zavarovanja, so nam odgovorili le na Zavarovalnici Triglav, kjer so pojasnili, da se cene tovrstnega zavarovanja razlikujejo glede na karakteristike vozil. Letno zavarovanje za model mopeda Tomos Classic z močjo motorja 1,80 bi na primer brez popustov stalo 56,08 evra. Na Triglavu omogočajo tudi zavarovanje za krajši čas, pri čemer premijo obračunajo po kratkoročni tabeli. "Obenem se lahko zavarovanec odloči tudi za predčasno prekinitev zavarovanja. Če se ob tem z zavarovalnico dogovori, da ne bo uveljavljal pravice do neizkoriščenega dela premije, lahko prejme do 40 odstotkov popusta. Popust v višini 40 odstotkov za nevračilo premije zavarovancu nudimo tudi v primeru, ko v roku enega leta pogodbe ne prekine," so še zapisali pri zavarovalnici, kjer komitentom, ki že imajo pri njih zavarovanje, nudijo tudi običajne popuste. Starejše "klasike" vas bodo udarile še dodatno po žepu Če imate vozilo izdelano pred letom 1993 ali pa iz tujine, vas bo vse skupaj krepko udarilo po žepu. Kot pojasnjujejo na infrastrukturnem ministrstvu, boste morali skladno z zakonom opraviti postopek identifikacije vozila in zanj pridobiti potrdilo o skladnosti, kar bo pogoj za registracijo vozila. Cena tega postopka je po podatkih ministrstva v povprečju 70 evrov. Pod črto. Klasičen Tomosov moped, ki ga imate pri hiši "že od nekdaj", vas bo vključno s homologacijo stal približno dodatnih 150 evrov. Vir: zurnal24
×
×
  • Create New...