Jump to content
  • Registracija
Tlsko

Barvanje in peskanje TLS-14

Recommended Posts

Zdravo!

Zanima me kje bi lahko dal speskat in pobarvat raztavljen moped? Kajti poskusil sem s spreji pa ne zgleda ravno lepo. Dal sem primer na kovino nato 3x plasti rdece ter prozorni gloss lak cez. Raje bi videl da se to speska in prasno pobarva. Kaksne so kaj cene?

Popravek od Tlsko
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Najboljša varianta bi bila mokro barvanje v profesionalni ličarski delavnici z ustreznimi pripravami.

Prašno barvanje je nekoliko cenejše od mokrega, vendar ima svoje slabosti s katerimi se je potrebno sprijazniti. Barva v obliki praška se nanaša s pomočjo elektrostatike in v tem stanju tudi zapeče v posebni komori. Pištola za nanašanje praška in obešalo sta pod napetostjo, pištola na minus pol, obešalo pa na plus. Elektrika se mora dobro prevajati iz obešala na predmet kateri se barva vse dokler se barvni prašek dokončno ne zapeče. Nekateri izvajalci še dodatno povezujejo z žico, kar lahko povzroči dodatno nevšečnost. Zaradi obvezne elektrostatike na mestu stika z obešalom ostane nepobarvano, od žice pa ostanejo črte, kjer je bila speljana. Sloj barve je debelejši, kot pri mokrem barvanju in preveč prekrije VIN številko in druge vtisnjene napise. Osnovni zmesi praška je potrebno dodati antikorozijsko sredstvo, kar lahko nekoliko spremeni odtenek barve. Nekateri izvajalci sami mešajo praške in ustvarjajo individualne odtenke in naknadno ne morejo več zagotoviti identičnega odtenka, drugi pa uporabljajo RAL odtenke, kateri niso povsem identični tekočim barvam.

Glede izvajalcev navedi kraj ali regijo v kateri naj bi se nahajali in koliko daleč si pripravljen peljati, če najbližji izvajalec ne bo primeren.

Priporočam ti tudi, da si na spletu ogledaš videoposnetke postopkov prašnega barvanja. Po angleško se mu reče powder coating, po nemško Pulverbeschichtung in pa Kunstoffbeschichtung.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Peskanje je v naselju Češnjevek v občini Cerklje, drugi (boljši) pa je v naselju Ladja pri Medvodah. Cena peskanja je odvisna od več lastnosti, zato ne morem oceniti koliko bi stalo.

RAL 3002 je optimalen približek originalne rdeče barve za tvoj moped.

Prašno barvanje bi ti jaz odsvetoval, če pa vseeno hočeš, nikar ne vozi na Labore, kjer boš zelo razočaran.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Izbral sem akril barvo v spreju ral 3020. Najprej nisem bil zadovoljen,potem sem pa cez dal se akril prozorni lak in je izpadlo zelo dobro. Nameravam pa ga se prelakirat z avto lakom (2k). Zato, da bo odporen proti bencinu in praskam.

Popravek od Tlsko
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Previdno !!!

Če je zadnji sloj v opisanem primeru 2K brezbarvni lak, potem ga lahko še enkrat prelakiraš z boljšim 2K brezbarvnim lakom. Če pa si uporabil 1K (brez trdilca) brezbarvni lak in ga boš sedaj, ko je že posušen ponovno prebarval z 2K (s trdilcem) brezbarvnim lakom, bo razpokalo vse do temeljne barve.

Če želiš imeti kvalitetno obnovljen moped naj ti ne bo žal kakšnega stotaka več za profesionalno storitev. Obstaja tudi pregovor, ki pravi: Nisem tako bogat, da bi kupoval poceni.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Lahko bi uporabil 2K RAL 3020 na temeljno barvo in bi bilo kvalitetno in obstojno.

Brezbarvni lak se uporablja predvsem pri metalik barvah, katerim ni mogoče neposredno primešati trdilca zaradi negativne kemijske reakcije.

1K brezbarvni lak se uporablja predvsem za popravilo prask, 2K brezbarvni lak pa nudi zaščito pobarvani površini.

Ker v tvojem primeru barva ni metalik, brezbarvni lak ni obvezen, mora pa biti zadnji sloj vedno 2K (s trdilcem) drugače ni dovolj obstojno in bi barva hitro začela odpadati.

1K barva mora biti še ravno prav sveža, ko se jo prelakira z 2K brezbarvnim lakom, da se ne zgodi negativna reakcija, najpogosteje da razpoka. Tak postopek je zahteven in ni najbolj primeren za amaterje.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Na videoposnetku je bilo prelakirano z brezbarvnim lakom prej kot 24 ur po nanosu zadnjega sloja osnovne barve. Tudi, če je osnovna barva izgledala suha, je bilo še pravočasno.

Barva je popolnoma suha, ko ne oddaja več nobenega vonja. To traja en teden, lahko tudi več. Bistveno je, da so zaključene vse kemijske reakcije in ne zgolj, da je suha na dotik.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Pogovarjal sem se z upokojenim ličarjem, ki mi je med drugim omenil znesek 400 € za peskanje in barvanje mopeda. Meni se zdi taka cena zmerna in sprejemljiva, mnogim njegovim naročnikom pa je bilo to preveč in je bil od njih večkrat deležen ostrih kritik. Dejal je, da ga sedaj nihče več ne more prepričati, da bi še kaj pobarval, raje uživa v dolgčasu, ker je to bolj znosno, kot poslušanje ostrih komentarjev.

Na splošno so ličarske storitve problematika, če ličar sploh prevzame moped, lahko traja tudi celo leto, da ga dokonča, glede cene pa bi se naročniki morali bolje zavedati, da je veliko detajlov, ki vzamejo čas, kljub relativno majhni površini v primerjavi z avtomobilskimi deli: streha, blatniki, pokrov motorja, …

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Prilepil si že oblikovan tekst.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Vseeno prikaži kot povezavo?

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...