Jump to content
  • Registracija
5ek

Tomos MOSCO razjasnitev

Recommended Posts

Zdravo ljubitelji mopedov, 

 

Na vas strokovnjake se obračam z eno dilemo. Po tehtnem premisleku, nekaj rezerve denarja, časa in volje, sem se odločil, da bom začel s prenovo ''Tomos MOSCO'' mopeda. Naziv sem dal v narekovaje, ker nisem prepričan ali gre res za MOSCO. Namreč glede na podatke, ki sem jih zasledil raztrešene po forumih in drugod, naj bi MOSCO imeli naslednje lastnosti (verjamem, da to niso vsi indikatorji, so pa najbolj očitni):

- spredaj na maski imajo Tomos znak (moj ga ima),

- šifre naj bi bile med 7605647 - 7606360 (moj ima šifro v prometnem, na okvirju in na bloku motorja identično in sicer 7606371, kar je 11 izven),

- odtisnjena oznaka na bloku motorja EX (moj jo ima),

- letnica izdelave 1960-1961 (sodeč po prometnem, je moj letnik 1959),

Torej po tem takem, to ne more biti MOSCO, ali pač? Nekaj kosov je bilo zamenjanih, ker je bil moped v uporabi pred cca 30-40 leti, kot nekakšen delovni stroj :D Zato so bile recimo menjane ročke (so podobne originalu, vendar nisem prepričan od katerega mopeda so...). Moped bi rad čim bolje obnovil, ne glede na to ali je Tomos ali Puch, ker ima omenjen moped pri naši hiši sentimentalno vrednost oziroma je spomin na nekatere moje prednike.

 

Da ne drobim preveč teh sporočil bom, kar takoj dodal še 2 vprašanji, in sicer:

- je res RAL 5012 najboljši približek originalni barvi? V prometnem imam zapisano ''plava 86'', če komu kaj koristi hehe,

- kateri kosi (recimo ročke, ščit ipd.) pašejo z ostalih mopedov na MOSCO/DS? Pašejo od Colibri T12?

- ali mi lahko kdo potrdi (glede na informacije s forumov), da obnova za povprečno obnovo znaša cca 1000€, za solidno cca 2000, za odlično/popolno pa cca 3000€?

 

Za enkrat glede obnove še zbiram informacije, gledam za dele, skušam oceniti investicijo ipd. – z drugimi besedami, pripravljam teren :)

 

* ima še kdo težave s sestavljanjem sporočila na tem forumu - samodejno vstavljanje emojijev ipd.? 

 

Hvala za odgovore že vnaprej in lep pozdrav,

Vinc

Popravek od vincenc
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Odlično si napisal in tudi odlično začel postopek.

Podatki v starem prometnem dovoljenju so bodisi napačni, bodisi po nekem zastarelem standardu, kateri že dolgo ne velja več, vendar jih je mogoče popraviti.

RAL 5012 je identičen odtenek originalnemu, za katerega ni kode, v današnje prometno dovoljenje pa se vpiše z oznako S5B.

Glede podrobnosti se ti splača obiskati nekaj srečanj, poslikati podrobnosti na tam prisotnih mopedih in jih kasneje doma v miru preučiti.

Nabava delov bo po mojem mnenju kar trd oreh, pogosto ti bo kdo od prodajalcev v želji po večjem dobičku poudaril, kako je to redek in cenjen model, deli zanj pa zelo iskani in dragi. Ne prestraši se tega in podobnih trikov, vzemi si čas in bodi vztrajen.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Najprej hvala za odgovor :)

Torej, tvoj komentar mi zveni, kot nekakšen ''žegen'', da ga lahko tretiram, kot MOSCO-ta hehe. Ker ne poznamo ekzaktnih šifer MOSCO mopedov, lahko mogoče sklepam, da je moj zadnji poznan (za 11 višja šifra, kot zadnji znan -> 7606360). 

Moti pa me letnica 1959 - je možno, da pri registraciji sploh niso vedeli s kakšnim mopedom imajo opravka in ker je bil Puch bolj popularen in razširjen so mu enostavno pripisali letnico 1959? Če se ne motim, sem videl po nekaterih temah in forumih, da pišejo o MOSCOtih, ki naj bi imeli letnice tudi 1957... To je za moje pojme najmanj vsaj čudno. 

Me pa še vedno zanima, kateri deli so zamenljivi med MOSCO in ostalimi Colibriji (T12, 13 ipd.), če je tu še kakšen strokovnjak, ki mi lahko prosim pomaga. Nekaj delov imam, nekaj se jih bo dalo obnoviti, nekaj bom moral nabaviti novih, za nekaj pa za enkrat še ne vem kje naj jih dobim (ščit za noge in kromiran okras na sprednjem blatniku). Upal sem, da bom o teh zadevah lahko spregovoril tudi z Božom, za katerega pa sem pred kratkim zasledil, da je na žalost preminul (naj mu bo lahka zemlja). 

Kar se tiče srečanj in raznih sejmov, pa se bom malo pozanimal in se seveda kakšnega tudi udeležil. 

Če mi lahko še kdo pomaga s kakršnokoli informacijo, bom zelo hvaležen. 

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

V prometnem je zapisano: 

- Vrsta: motorno kolo
- Znamka: SKUTER
- Tip: -
- par ostalih nepomembnih podatkov (prostornina, barva ipd.). 

 

Na tablici piše: 

- TOVARNA MOTORNIH KOLES TOMOS-KOPER
- TIPA: MO-SCO
- par ostalih podatkov, ki sem jih že podal ali pa so nepomembni. 

 

Da se razumemo - razni obnavljalci, poznavalci in strokovnjaki so/ste IZREDNO pedantni kaj je kaj in kaj ni. 
Vprašanja postavljam zato, ker bi rad izvedel kaj več, ne zato ker naj bi bil nepismen :)

Sem lahko s podatki, s katerimi razpolagam, prepričan da gre za MOSCO? Kaj praviš?

Popravek od vincenc
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Naj te ne skrbijo napačni podatki v prometnem dovoljenju, ker se je nekoč pogosto vpisovalo netočne in izmišljene podatke, katere se danes lahko popravi. Pomembno je zgolj, da je VIN številka identična tisti na okvirju.

Čeprav nisem visok poznavalec tega modela menim, da bi ročke in večina delov motorja ustrezalo od colibrija. Nič ni narobe, če na začetku uporabiš kakšen zamenjljiv del, kateri ustreza od bolj razširjenega modela, kasneje pa ga nadomestiš z avtentičnim, ko in če ga dobiš po normalni ceni, seveda.

Na sejmih boš dobil rabljene dele lažje in ceneje, kot iz malih oglasov v različnih medijih, spremljati pa moraš oboje. Na sejmih boš srečal tudi veliko ljudi, ki ti lahko pomagajo na različne načine, zato se ti jih še toliko bolj splača obiskovati. Če na nekem sejmu ne opaziš dela, katerega iščeš, ga ima mogoče kdo doma, zato moraš spraševati.

Sejem starodobnikov bo to soboto 4.9. v Šentjurju na železniški postaji, v nedeljo 5.9. in vsako naslednjo prvo nedeljo v Polju pri Vodicah, najboljši slovenski sejem starodobnikov bo v soboto 18.9. pri tovarni Impol in še v nedeljo 10.10. na Škofljici pri tehničnih pregledih.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Glede napak v prometni to kar je napisal cvt popolnoma drži.

Glede delov pa:

-ročke so podobne T12, niso pa enake.

-ščitnik je kot so ga imeli T12 do letnika 1963 (lahko napišem kar z bolj izrazitimi oblinami,  kot pri kasnejših modelih)

-na prednjem blatniku serijsko ni bilo kromiranega okrasa. Sem pa videl, da se prodaja na bolhi.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Kako si prišel do podatka, da je zadnji poznan Mosco št.7606360?  Ročke tudi sicer pašejo od colibrija, ampak so original drugačne, malo manjša je tudi ročica za menjalnik. Tudi motor imaš ex, potem je Tomosov. Motor je sicer identičen colibriju, razen stranska zunanja alu pločevina je krajša.Samo letnica je čudna, moral bi biti 60 oz.61. Blatnik je imel kovinski, ker so v avstriji prodajali tudi plastične in Moscotov je brez  dodatkov. Znaki Tomos so identični colibriju. Gume so bile z belim robom in tudi črne original. Zadnjih stopalk za sopotnika ni bilo original. Sedež je identičen Puchu, kot tudi zadnja luč, a samo prvih letnikov Puchov. Puchi so se sicer delali še v 70tih . Sg1 ti je tudi lepo razložil.   

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

On 28. 11. 2012 at 15:24, je motorcki napisal:

TOMOS-MOSCO-ti so imeli številke 7605647-7606360,katera je pri mojem.Enake številke so bile tudi na agregatu z dodatno "utolčeno" EX.Nekaj številk okvirjev,ki jih imajo ljudje,ki jih poznam imam zapisane in te so zgornje napisane od najnižje do navišje.Razlika je 713,se pravi,če so bili delani-označeni v zaporedju je bilo izdelano približno 713 kom,registriranih pa cca 600 kom.To je vse na pamet računano ni pa velikega odstopanja.Bom še naprej raziskoval,ker imam zdaj čas,ker sem v penziji(od 14.11. dalje)......he,he,he !!!!

Tukaj :) Hvala antasi za dodatna pojasnila! 

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Pozdravljeni, sem nov na forumu. Pred kratkim sem v zapuščenem skednju našel dva moscota, katera sem od lastnika odkupil in jih nameravam obnoviti. Po prebiranju vašega foruma pa sem ugotovil, da sta obe serijski številki izven vaših okvirjev. Številki sta 76029xx in 76064xx, ali je to možno? Poleg tega bom v bodoče rabil veliko delov, tako da če mogoče komu ostajajo se priporočam.

Hvala in lp

 

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Pred 20 leti in še malo sem delal arhiv MOSCOTOV, spletno stran in ostalo. V Slo sem v par letih našel 60 lastnikov MOSCOTOV in njihove serijske številke. Ker ni bilo drugih podatkov iz Tovarne Tomos, ki je takrat še obstajala, sem ocenil, da sem našel cca 10% mopedov. Zato sem pred 20 leti objavil ppdatek, da je bilo proizvedeno cca 600 MOSCOTOV in njihove serijske številke.Zato se moram opravičiti, če sem se zmotil....,ampak ker ni bilo drugega podatka, so zaceli to objavljati v vseh gradivih.

Prav zato sem te Vincenc spraševal, kako si prišel do tega podatka o 600 MOSCOTIH.??

Žal je resnica takšna, da TOMOS ni imel nikoli arhiva št.proizvedenih modelov ali pa je bil ta zelo nepopoln in se je z leti izgubil. Posledično se danes ugiba o številu posameznih modelov. 

In pa seveda kopije MOSCOTOV so začeli delati iz Puchov, ki so bili neko obdobje skoraj identični, samo oznake so spremenili. No, v bistvu je bil MOSCO kopija Pucha in že zato veliko bolj redek.

In zato lahko xisco in ostali obnovite MOSCOTA z novimi deli iz avstrije, kjer se dobijo vsi deli od identičnega Pucha. Ni pa to poceni. 

Vcasih smo dali, jaz za obnovo mojega okoli 1000 eur, za menoj tudi Motorčki Božo nekaj takega, danes pa pride celovita obnova že od 2 do 4 jurje.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Prilepil si že oblikovan tekst.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Vseeno prikaži kot povezavo?

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...