Jump to content
  • Registracija
srečko 75

Čas je da ohranimo tudi ATX, BT, CTX

Recommended Posts

Veseli me misel, da prihajajo mlajši ali zadnji odlični mopedi-motorji modernejše filozofije uničene tovarne Tomos. Hoteli so ponuditi takratni mladini lep moderen in kvaliteten moped-ATX in motor BT,CTX in jim je tudi uspelo. Sam sem takrat imel 13 let ko so prvič pricurljale slike teh krasnih mopedov. Ko sem opravil čez 2 vozniški izpit pa sem začel pridno hoditi s prijatelji na fuš ali pa v kake obrate med počitnicami,da smo si lahko tudi kupili te krasotce. Moj je bil rdeče barve in preživel sem otroštvo in najstniške dni prav na teh mopedih. Ker sem prej vozil kot 13letnik starega Colibrija mislim da T02,sem ga kar z veseljem prodal in menjal za moderno mašino. Nanj sem premontiral od E90 mašinco pa prvo visoko resonanco MPOWER seveda z rdečim dušilcem, sem bil glaven daleč naokoli. Ker je bila moč motorja precejšnja mi je večkrat odpihnilo dušilec, da sem prvič ko se mi je to zgodilo mislil katero budalo me te sedaj s crossarjem prehiteva... To je bil krasen zvok ampak malo celo premočan,celo boleč. Ampak slišalo pa se je zelo daleč. Prijatelji so takoj vedeli kdaj se pripeljem na obisk. Ta moped mi je spremenil življenje za vedno. Čez nekaj let sem ga prodal ker sem se usrtašil policije,ker mi je sledil z motorjem iz smeri G.Radgone proti zadnjemu klancu proti Lenartu. Šibala sva preko 100km/h,ko me je začel prehitevati in mi nakazal naj ustavim. Ker mi jih je pošteno napel in mi ves moped poslikal in mi zagrozil z sankcijami. Sem ga takoj prodal. A na mojo žalost še do sedaj ni prišla nobena ovadba.... Pred lani pa sem spet obudil zaradi spleta okoliščin ljubezen do ATX in sedaj imam željo, da jih čimveč pristane vrokah zbirateljev in da dobijo svoje mesto in ceno tudi med starodobniki. Prav tako BT in CTX. To so pač naša generacija vozil letnikov 1975-naprej. No enega imam obnovljenega ampak ni čisto original je pač rahlo narejen tuning. Upam,da čuti in misli podobno in da goji isto ljubezen do TOMOSA še kdo. Srečko

Popravek od srečko 75
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Kaj so še zmeraj ti moji modeli nezanimivi? Vidim da nimam somišljenikov. Žal a vztrajal bom še naprej. Moj prvi ATX bo komaj drugo leto dopolnil 30 let a vseeno se zavedam da jih počasi več ne bo na sceni in bodo postali spet vredni pogledov okolice kakor dosedanji Colibriji,apnter ostali modeli.... Sem pa videl da imajo eni že krasne zbirke in vsaka čast le njim. 

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Ma napisano dobro, ampak, ampak, ker sam iščem ATX -a za mulca in BT-ja zase, ti povem sledeče. Dandanes je težko najti ta dva, ki bilia primerna za nas ljubiteljske popoldanske restavratorje.

Kar je poceni, je ali vse predelano, prebarvano in brez papirjev, ali pa praktično uničeno, tj popokane plastike, zlamani žmigavci, zviti rušti.

Kar je še orginal, se prodaja za ceno zlata.

Sej ne rečem, mogoče je original atx res vreden jurja, ampak jih nimam.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Sam sem restavriral ATX,dal sem zanj 350€,papirjev ni bilo ampak ni bil nikoli registriran in ukraden, preverjeno prej kot kupljeno. Da motor obnoviš oceni varianta 150€-nov bat,nov celinder,semeringi,tesnila,ležaji ampak samo na motorni gredi,brez dela,da dobiš original uplinjač si doktor ali kot jaz SREČKO za 40€  komplet, potem original izpušna cev komplet 100€ spet sama sreča,ker ji ni in kdor ga še ima ti vzame 150€,samo zadnji dušilec+cev 40cm stane na nizozemskem nova 30€+30€poštnina. Nato zračnice z originalnimi Golden Boy spredaj 2.50 in zadaj 2.75 stanejo,če jih še dobiš pri nas sem dal za obe 100€+20€zračnice,v Ameriki stane ena 100€+poštnina,preverjeno. Potem vsi kolesni ležaji 4kom,semering spreda, zadnja nosilna plošča z zobnikom 34zobov ter tista puša ter ležaj+ zadnji in sprednji zavorni oblogi 2para ter nove osi me je stalo najmanj60€,novi bovdeni okoli 15€ ,kake drobnarije kot so novi vijaki,žarnice,napenjalci verige,polž za števec, spet kakoh 30€,pišem manj da ne bo koga glava začela boleti....sedaj pa okvir peskanje ter barvanje pol mat črno 80€ poceni,predračun je bil drugod okoli 150€...prej ko sem po najmanj 10 parov stranskih plastik kupil po 20-50€ sem končno našel en par kateri ni nikjer popokan in polomljen,kaj šele pokrpan z poliestrom....cena ne bom omenjal, saj sem nekaj prodal hvala bogu naprej,potem maske najmanj 5 kosov da najdeš celo....spet blatnik ista zgodba,..rezervoar-katastrofa...2leti iskanja po bolhi-avtonetu,privat...km....nato barvanje 250€ in končno 2leti truda da ga sestaviš in na tehnični pregled. Tam sem še plačel 110€ za homoligacijo,ter nekaj malega za zavarovanje...saj res še nalepke sem dal 4o€...seštej in povej ali so dobri in kompletni atx vredni nad 900€ . Z BT in CTX ista štala preverjeno.... Upam da vam olajšam delo, kdor pa tega noče pa naj raje kupi novi hip hpo in juhuhu na vožnjo za 1200€ mislim vsaj. lp Srečko

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

   Če si kaj kalkuriral te stane obnova na cesto postavljen moped čez 1200€ :( Ampak ko pa se zapelješ ga paziš in spoštuješ toliko bolj ;)  Moj deža in blata ne bo videl.... ;) Samo še v vednost Buschi, če najdeš kakršnega koli ATX,BT,CTX, samo preglej podatke na bazi registrtiranih in ukradenih vozil. Če ga ni tam vnešenega ,mislim,da ga lahko takoj kupiš. Glede stanja pa najbolje pregledati vso plastiko tajbolj tam kjer je privita jo snemi to traja eno uro da snameš vse dele in jih vstaviš nazaj. če je bilo kaj popokano zbijaj ceno. Na Nizozemskem stane novi pobarvan blatnik 70€+rezervoar pobarvan 100€,ter stranski plastiki novi pobarvani 70€, žal nisem našel sprednje maske-nove ter zadek za sedežem.ampak ta dva kosa se da za meli denar pobarvat, stare dele pa imaš za rezervo ali jih prodaš naprej, Preveri na Rynki Toys Niderland+30€poštnine, se pravi 240€ pa imaš vse novo.... vzami vsakeka Atx...do 1000€ ,boš mi čez kako leto ali dve še kako hvaležen. Sam sem kupil pred dvema letoma tri tam okoli 250-500€ s papirji,danes pa že imajo ceno okoli 600-100€ v dveh letih 100% višja cena...pa še bo večja cena...če imaš bilo kak višek vloži... lp.Srečko  

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Se popolnoma strinjam da je res skrajni čas da se posvetimo čas "motorjem" kot so ATX, AT, BT, CTX, NTX ali Alpino--> plodovi oblikovalca Igor-ja Rose. V mladostnih dneh sem se na okoli podil takrat s Alpinetom , ki sem ga takrat kupil s delnicami (hvala staršem za takrat dobro naložbo v Savo) to je bilo takrat daleč najboljše darilo. Vse to je botrovalo da sem takrat imel možnost spoznati tehniško kretivnost in našel svoj poklical, saj vso friziranje ki sem ga izvedel je bilo dodobra preračunano, da je zadeva letela na s 38fi batom na mešanici s WD40 tudi 92km/h, seveda je bila moja peresno lahka teža temu v veliko pomoč. Žal se mi motor kasneje okradli, sedaj imam željo to obudit.

Sem namreč tik predtem da si kupim Tomos AT50N, ki je bil delal izključno za Avstrijsko in Nizozemsko tržišče in da bi še naprej ohranjal tehniško dediščino.

 

@srečko 75 vsekakor somišljeniki so

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Hvala bogu, da se mi bo še kdo pridružil.....Sem opazil, da kar nekaj važičev ;)  drži in lepo skrbi za cele zbirke. Sam sem namreč vso bodočo zbirko po delih v dveh letih kupoval po bolhi pri prijateljih samo da obnovim čimveč zavrženih teh modelov....Eni se mi smejijo sam pa v bistvu samo rešujem in ko dokončam vso zbirko bom zelo srečen. 2ATX, 1 CTX 1BT50, Ter Repliko NTX , AT50 ter AT50N....to je moj cilj....Tudi sam sem začel zbirko zaradi vrnjenega odtujenega ATX leta 1992......  hvala za podporo radetzky glede AT50 vsaka čast....  Moram se zahvaliti seveda Bokiju Borisu Radovanoviču ter Stevoju Vujiču....Za dele ter Stevoju za dano idejo o NTX AT50.....Super da nas je čimveč.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

predkratkim sem tudi nasel na internetu navodila za uporabo za  Tomos AT 50, BT 50, ATX 50 in NTX 50 mogoce komu pridejo prav. 

Navodila za uporabo Tomos AT 50, BT 50, ATX 50 in NTX 50

Predvsem za NTX 50 se res moram cuditi zakaj so pri Tomus bili tako zagledani vase in niso tega modela ponujali na slovenskem trziscu, sicer pa cez mejo pri severnih sosedih pri PUCH-u je bilo vodstvo tudi podbno mislece.

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Tako, dobil sem resnove dele,sprednja maska, zadnji blatnik,ter okroglina okoli motorja, stranske pokrove sem že prej nabavil ter sprednji blatnik rezervoar pa itak vsi pašejo na vse....meni je tudi hudo, da so po tujini imeli bt,ctx kot mopede....mi pa smo si samo cedili sline kot 14.letniki.....tistega dalnjega 1989.....pa tudi nekaj prototipov je obstajalo v bistvu BT-N ali AT-N z motorjem od avtomatika A35 tudi tega bi bilo lepo uradno voziti, marsikatera punca bi se še danes peljala s tako lepim motorčkom.... malo poguglajte ime je imel TOMOS GT-50 bordo rdeče barve....Tudi tovarno Tomos v Nizozemski je Sedanja HIDRIA uničila-razprodala, kakor tudi več tam hranjenih primerkov....Baje da so eni v Sloveniji potem primerke nazaj kupovali od Nizozemcev, točno zgodbe ne poznam ampak tako nekako se godi z našimi podjetji.....Žal :(

 

Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

 Malo povprašajte na to številko , 031 224 039 , sam sem kupil obe pri njemu. Koliko pa sem brskal po netu pa sem naletel na ta podatek- GOLDEN BOY- se sprodaja ali sedaj imenuje takole-THE SHINKO CO.,LTD-Golden boy-MADE IN KOREA-, Golden boy+the shinko  pa ima še vseeno napis na tej gumi, seveda 2.5 in 2,75/18 dimenzije. Baje je cena v USA okoli 100$ za eno gumo :( Sam sem plačal 100€ za obe predlani. :) Tako da mislim da boste morali čez lužo iskati. Lp. Srečko

 

Popravek od srečko 75
Link to comment
Deli na drugih spletnih mestih

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Prilepil si že oblikovan tekst.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Vseeno prikaži kot povezavo?

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...