Jump to content
Elly

Obnova Tomos APN 4

Recommended Posts

Pozdravljeni!

Tole je pa moj tako imenovani "barn find" apn 4 letnik 1975 in 14v letnik 1970. Oba bosta šla v obnovo. Prva bo na vrsti 4ka katera je na prvi pogled po večini kompletna (razen sedeža, izpuha..). To bo moj prvi takšen projekt katerega se zelo veselim po drugi strani pa malo bojim ampak načrt je tak da bom moped povrnil v original stanje z nekaj lepotnimi popravki (grdi vari, robovi odlitkov). 🙂 Original motor na pedala je zraven samo v kosih. Prilagam še nekaj slik. 😁

20190224_085944.jpg

20190224_104659.jpg

20190224_105812.jpg

20190224_105819.jpg

20190224_110034.jpg

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Najprej, preden sploh kaj začneš odvij zadnjo lučko, če je še dobra in jo skrbno shrani, ker jih ni več. Sploh pa tomos za " porihtat ni noben " bav bav", le denar moraš imet. Če se ne motim ima ta model Al prtljažnik, ki je tudi že "rariteta". Ostalo pa; peskanje, kromanje balance in  ščitnika luči. Pokrove Amortizerjev nabavi raje nove ( cca 10 eurov kom) Ostalo so pa kleparska in ličarska dela. Ne šparaj preveč pri teh delih, ker se ti bo vsaka šlamparija zelo poznala na izgledu.

 

L.p. Malnar

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Hvala za nasvete! Ja sem lučko pospravil takoj po slikanju, ker vem kako so redke haha 😁 imam neomejen budget za tale moped, ker hočem da je res tako kot se zagre, da je tipi topi brez bližnic 🙂 

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Butec hvala za lepe besede 😉 

Danes sem bil malo po nakupih.. in se veselim raztavljanja samega mopeda ki sledi v naslednjih tednih.

Me pa zanima kaj je po vaših izkušnjah bolje da glavno gred obnovim ali kupim komplet novo? 🙂

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Živjo, sam sem pristaš obnavljanja originalnih delov če se le da, nikakor pa ne verjamem v kitajsko kvaliteto. Če že moraš kaj zamenjati poskusi najti original Tomos (kar je težko) nikakor pa ne "kitajca". Boljše dober Tomos rabljen del kot slab ponaredek . Samo poglej kitajske kondenzatorje - crkujejo kar po vrsti. Original Iskra mi je zdržal 25 let.

Pred časom sem rabil za Lauro "patent členek" za verigo. V Velotu je stal 3 EUR, prodajalec pa me je prepričal, da sem za manj kot 6 EUR vzel celo verigo. Katastrofa, veriga je bila kot iz "čik gumija", sploh ni bila podobna jeklu. Kitajci naredijo podobno po obliki, po kvaliteti pa.... cena pove sama.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tudi sicer želim moje starodobnike ohraniti v originalni barvi (saniram samo poškodovane oz. zarjavele dele). Pobarvanih bo čez leta veliko, originalov (pa čeprav malo popravljenih) bo pa zmanjkalo. Res pa je, da je komplet obnovljen moped pogosto lepši kot je bil novi☺️

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Pozdrav!

Sem tudi jaz pristaš obnove in ne zamenjave, ker verjamem da to kar je bilo dano na mopede je bilo po večini zelo kvalitetno. Seveda brez kakšne zamenjave ne gre saj je tukaj le zob časa in obraba. 🙂 Sprsujem pa zato, ker me zanimajo vaša mnenja in izkušnje. 🙂 

Ni zastonj pregovor "kolkr dnarja tolk pa muzke" 😁

 

 

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Pozdrav starodobnikarji!

Evo cilinder speskan pobrušen na 38.5 in pobarvan z 800 stopinjsko barvo za lepši izgled 🙂

 

Screenshot_20190301-055721_Gallery.jpg

20190227_160213.jpg

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

No pa je vplinjač tudi očiščen in na rahlo spoliran. Zamenjal sem tesnila, iglo in podložki ter glavno šobo (dizo) velikost 64 🙂

 

20190226_180046.jpg

20190226_180059.jpg

20190304_172545.jpg

20190304_172530.jpg

Popravek od Elly

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Naj se pridružim vajini debati.

Kar se tiče glavne gredi je potrebno preveriti kakšno je " tekališče" semeringa pri magnetu . Če je nagriženo, gred ne bo dobra. Tudi sedišča ležajev je potrebno preveriti. Ležaj ne sme pasti na gred temveč mora gred nuditi tolerančni odpor. Konus za magnet naj bo čist in brez odrgnin. Predvsem pa priporočam obnovo stareih gredi.

Gredi obnavlja g. Miha iz Planine pri Postojni. Bivši tehnolog v Tomos-u tel. 041 211 727

 

Malnar

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Pozdrav!

Malnar hvala za nasvete! Sem ravno te dni do konca razkopal mašino in pričel z iskanjem mojstra, ki bi mi lahko obnovil gred.. tako da hvala za kontakt, mi bo prišel zelo zelo prav 😁

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

No moped trenutno izgleda takole haha 😁 

Me pa zanima kakšno barvo uporabljate za barvanje blokov motorja, da ni topna pri morebitnem izlivu bencina? 🙂

20190308_192054.jpg

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Živjo, ravno sem obnovil podoben moped.

Glede barve, pogonski agregati so bili v originalu barvani. Sam sem dal kompleten moped prebarvati mojstru. Na aluminij je najprej nanesel nek primer, nato pa dvokomponentno barvo. Pri kvaliteti barve se ne splača šparat. RAL barve sem dal 9006.

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih
On 20. 3. 2019 at 18:03, je krko napisal:

Živjo, ravno sem obnovil podoben moped.

Glede barve, pogonski agregati so bili v originalu barvani. Sam sem dal kompleten moped prebarvati mojstru. Na aluminij je najprej nanesel nek primer, nato pa dvokomponentno barvo. Pri kvaliteti barve se ne splača šparat. RAL barve sem dal 9006.

Če ni skrivnost bi mi lahko zaupali kontakt oz kje lahko najdem tega mojstra? 

Lp Elly

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih
On 6. 3. 2019 at 20:41, je malnar napisal:

Naj se pridružim vajini debati.

Kar se tiče glavne gredi je potrebno preveriti kakšno je " tekališče" semeringa pri magnetu . Če je nagriženo, gred ne bo dobra. Tudi sedišča ležajev je potrebno preveriti. Ležaj ne sme pasti na gred temveč mora gred nuditi tolerančni odpor. Konus za magnet naj bo čist in brez odrgnin. Predvsem pa priporočam obnovo stareih gredi.

Gredi obnavlja g. Miha iz Planine pri Postojni. Bivši tehnolog v Tomos-u tel. 041 211 727

 

Malnar

Če si lahko malo sposodim prispevek, kaj ta gospod tudi balansira gredi?

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Prilepil si že oblikovan tekst.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Vseeno prikaži kot povezavo?

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...