Jump to content
Tadej

Tomos Colibri AO-S '72

Recommended Posts

Obnavljam AOS letnik 72. Moped je od starih staršev, je pa skupek delov tomosa T12, AOS in pa menda tudi APN 4. Na mopedu sta dva različna odtenka modre, dva odtenka zelene in rdeča barva - skupaj 5 različnih barv. Najprej je bil T12 letnik okrog '68, ampak je davno nazaj rušt pregnil zato je deda zamenjal rušt z AOS letnik '72, motor in nekaj ostalih delov pa je ostalo iz T12. Menjalnik je na 3 brzine z menjavanjem na levi ročici. Moped je do septembra 2019 več kot 15 let miroval v skednju, ampak ko smo ga prinesli ven, malo očistili fergazer in natočli svež bencin je vseeno vžgal in se peljal. Zavore, menjalnik, bolj kot ne vse je delovalo razen luči in hupe. Je pa moped v slabem stanju, večkrat je bil pobarvan kar z čopičem, barva se lušči, ščit je popokan in močno zvit, nekaj malega rje je na zadnjem blatniku, po blatnikih, ščitu, ruštu je dosti potolčenega pleha, bilanca je zvita, sedež je raztrgan, kolut za izbiranje prestave je tako obrabljen, da se ne da izbrati več prve prestave, bovdni so obrabljeni, raztrgani. Sumim tudi da je cel rušt, vilice ali pa zadnje nihajke zvite, ker vsaj na videz kolesi nista čisto vzporedni. Je pa vsaj kompleten, četudi že zdaj ni čisto "original".

Obnovil ga bom tako, da ohranim čimveč starih delov. Bom pa zamenjal z novimi kar se pač popravit ne da. Prebarvan bo v modro barvo. Tudi nekaj miki miška nalepk bom prekopiral in nalepil nove.
Imam pa že nekaj vprašanj, če kdo iz slik prepozna iz katerega mopeda so prednje vilice in blatnik. Namreč blatnik je preširok za vilice in je tam grdo stisnjen, da lahko pride vmes. Je pa blatnik širok 9 cm na nepoškodovanem delu.
Pa tudi, kako se obnesejo bovdni iz ekoteha, kolikor vidim so cenejši od ostalih ponudnikov, po mojih izkušnjah z ekotehom pa je tako, da nekaj delov je zadovoljive kvalitete, nekaj pa sploh ne.
Iščem tudi barvno kodo iz mavrice ali kupibarve.si (pirh v mariboru) za modro barvo, ki je pogosta na teh tomosih. Če ne bom pač vzel najbližji RAL približek, ker nikjer na mopedu ni priemrnega kosa barve za vzorec.
 

IMG_20190904_150450.jpg

IMG_20190904_150454.jpg

IMG_20190904_150508.jpg

IMG_20190904_150527.jpg

IMG_20200208_120437.jpg

IMG_20200208_120549.jpg

IMG_20200208_120826.jpg

IMG_20200208_120835.jpg

IMG_20200422_085701.jpg

IMG_20200424_140440.jpg

IMG_20200425_164544.jpg

IMG_20200425_171004.jpg

IMG_20200425_180011.jpg

IMG_20200425_180013.jpg

IMG_20200426_112421.jpg

IMG_20200426_112438.jpg

IMG_20200426_112516.jpg

Popravek od Tadej

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Najprej, kar pogumno glede obnove.

Blatnik ni nič grdo povit, je tak v originalu, vsaj kar se tiče tistega dela med vilicami.

Glede vilic pa, morda res delujejo malo povito, če gledamo v smeri vožnje v desno.

Kar se tiče bovdnov so bili v originalu sive barve, dobiš jih pri gospodu Vičiču iz Dilc pri Postojni.

 

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Blatnik je na vsaki strani malo po svoje zvit in ven je šel samo na silo, je drgnil ob vilice. Zato sem mislil da je nekaj narobe.
Gospod Vičič pa je verjetno tole? Facebook povezava

Sem pa že začel popravljati nekatere stvari, najprej sem začel s ščitom, ker je bil grdo zvit in ga moram popravit preden moped razdrem, da ga lahko pomerjam sproti. Večino udrtin sem potolkel ven in povarili smo nosilni križ ščita. Ščit sem zmontiral nazaj na moped in videti je dosti boljše kot prej. Je pa treba še kako manjšo vdrtino izravnati, povariti nekaj razpok in polepšati vare. Sproti sem ugotovil, da so štel vilice in zadnje nihajke vbistvu ravne, ampak je prej vse zgledalo zvito samo zaradi postrani ščita.

IMG_20200425_185239_2.jpg

IMG_20200425_185256.jpg

IMG_20200426_111355.jpg

IMG_20200426_112711.jpg

IMG_20200426_112844.jpg

IMG_20200427_084746.jpg

IMG_20200427_090349.jpg

IMG_20200427_094228_1.jpg

IMG_20200430_110513.jpg

IMG_20200430_110517.jpg

IMG_20200501_120459.jpg

IMG_20200501_120507.jpg

IMG_20200501_120525.jpg

IMG_20200501_120603.jpg

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Moped razdiram dalje, imam pa zdaj problem z vilicami, zanima me kako naj spravim dol te dve ščitni cevi? Če gledam dol po cevi vidim neko debelo gumo, ne vem pa če ta res drži cev tako močno. Z pajserjem premaknem cev samo za kak milimeter.

IMG_20200503_095011.jpg

Popravek od Tadej

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Ja prav imaš. Goma, ki jo vidiš drži te " lončke ". Z vrha previdno nalij nafto tako, da bo stekla med gumo in vilice. Vpeto v primežu imej ravno kontra, kot imaš na sliki, da bo nafta stekla navzdol.Natakni si  rokavice tiste, ki so iz blaga in na oprijemalni strani gumirane. Te preprečujejo drsenje. Močno stisni za lenček in ga poizkušaj zavrteti v levo ali desno. Če ti bo uspelo zavrteti lonček, ti ga bo tudi uspelo  potegniti iz vilic. To lahko traja ves dan ali pa še več. Glej da bo lepo prepojeno z Nafto. Če ti pa pride Nafta na rokavice ne boš nič naredil, ker ti bo drselo. Če ne boš uspel, vzemi " fleksarco" in prereži lonček, ki ga potem zlahka snameš. 1 lonček stane cca 15 Eurov. Za kromanje obeh, boš pa plačal okoli 20 eurov . Sedaj se pa odloči.

 

l.p. Malnar

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Zadevo sem rešil tako, da sem našprical WD40 in z pištolo za vroč zrak grel, potem pa ohladil z vodo. Dvakrat ali trikrat sem ponovil, nato pa sem lahko z pajsarjem toliko porinil dol, da sem z izvijačem gumo odmaknil toliko da je zadaj prišel WD40. Potem še enkrat zagrel in sem z roko odvil cevi dol. Guma je sicer ostala v ceveh, iz ene sem jo uspel spravit iz druge pa ne. Cevi in gume bom pa ohranil ker so v dokaj dobrem stanju, cevi bom edino pobrusil in prebarval v metalik sivo barvo. Vem da ni tako original, ampak nekje moram malo privarčevati, ker še je ogromno drugih stvari, ki jih bo treba nabaviti.

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

AOS ni imel kromiranih " lončkov" temveč v original barvi motorja. Ni grše stvari, kot lončki in feltne pobarvani s krom spejem. Pri starodobnih motorjih in avtomobilih ni odstopanj od  originala. Poglej si na Guglu, kakšen je bil original AOS in se odloči!

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Nisem niti pomislil da bi lahko bile v barvi motorja, ker sem vedno videl colibrije in štirke s krom šalčkami. Potem bodo pa modre, kot preostanek mopeda. Sicer pa sem imel namen pobarvati s sivo barvo, kot je blok motorja na nekaterih automaticih, RAL 9006 sijaj. Vseeno bolje kot krom sprej.

Deli ta prispevek


Povezava do prispevka
Deli na drugih spletnih mestih

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Prilepil si že oblikovan tekst.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Vseeno prikaži kot povezavo?

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...